loading...

طراحي . سئو

طراحي و بهينه سازي سايت

بازدید : 270
11 زمان : 1399:2

در عصر امروز ديگر رسانه هاي قديمي بازاريابي كارآمد نيستند و بايد از شيوه جديدي براي تبليغات استفاده كرد.

در سال ۱۹۶۰تبليغات تلويزيوني بسيار پررونق بود و به دليل استقبال خوب مردم تبليغات در اين فضا مورد توجه بسياري قرار مي گرفت.

  • محوريت اكثر تبليغات بر نيازهاي عمومي و روزمره افراد تكيه داشت.
  • در آن زمان به دليل هزينه پايين تبليغات تلويزيوني و همچنين محدود بودن روش هاي تبليغاتي، تبليغات شما در تلويزيون به سرعت مورد توجه همگان قرار ميگرفت.
  • تنوع در رسانه هاي اجتماعي بسيار كم بود و ابزارهايي مانند اينترنت، موبايل و يا موتورهاي جستجو وجود نداشتند.
  • تنوع در شبكه هاي تلويزيوني وجود نداشت و هنگامي كه تلويزيون برنامه اي را نشان ميداد نمي توانستيد آن شبكه را عوض كنيد و شبكه اي ديگر را نگاه كنيد.
  • محوريت تبليغات بر روي تكرار متمركز شده بود و با استفاده از تكرار چند صدباره تبليغات محصولات و خدمات اين تبليغات در بين افراد جامعه جاي خود را باز ميكرد.
  • تبليغات بر روي تاثير گذاري بر تفكر افراد متمركز بود و سعي در ايجاد جهت دهي افكار عمومي درجهت انتخاب محصولات خود بودند.
  • تبليغات به صورت دهان به دهان ناديده گرفته مي شد و اينكه هر مشتري تبليغ كننده اي براي اعضاي خانواده و دوستان خود باشد توجهي نمي شد.
  • در آن زمان مارك تجاري به صورت عمومي و بدون در نظر گرفتن گروه بندي افراد جامعه و تمركز تبليغات بر روي اين خوشه ها تبليغات مي كردند.

اما در جامعه امروز مي توان به صورت دقيق تر و بهينه تري به تبليغات پرداخت و با شناسايي مخاطبان هدف هم به كاهش هزينه هاي تبليغات پرداخت و هم اينكه به تعداد حداكثري از مشتريان محصولاتمان برسيم:

عصر تبليغات

تمام قوانين و اصولي كه در تبليغات محصولات در دهه ۱۹۶۰ بكار گرفته مي شدند، امروز دچار تحولاتي شده اند:

  • رسانه امروزي ديگر تلويزيون نيست
  • افراد قدرت خريد بالاتري دارند
  • افزايش امكان انتخاب و مقايسه با استفاده از اينترنت
  • افزايش سرعت اطلاع رساني به وسيله شبكه هاي اجتماعي و با بهره گرفتن از قابليت هاي اينترنت
  • انعطاف پذيري در تبليغات با استفاده از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي
  • به خدمت گرفتن رسانه هاي ديجيتال در جهت همسويي با علم بازاريابي

در انتها مي توان نتيجه گرفت كه با بروز ابزارهاي مختلف بازاريابي در اين زمينه و افول قدرت تلويزيون اگر شركت ها تنها تبليغات خود را بر روي تلويزيون متمركز كنند به دليل مورد توجه قرار نگرفتن تبليغات براي كثيري از افراد جامعه سرمايه خود را به هدر خواهند داد.

مسئله گذار از دنياي ديجيتالي به دنياي بازاريابي نوين با بررسي مشكلات انسان ها و تغيير شيوه زندگي و نگرش انسان ها مي توان به شيوه بهتري براي تبليغات پرداخت.

بازاريابي دهه ۱۹۵۰

سوالي كه بازاريابان سنتي در اين دهه مطح كردند اين است كه چرا بايد براي تبليغات ۱۲۰ كلمه را در ۶۰ ثانيه بگنجانيم در حاليكه كه مي توان در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ كلمه با رونوشت هاي زياد تبليغ كنند؟ و در مرحله گذار به دنياي ديجيتالي اين موضوع را مطرح كردند كه چرا بايد براي تبليغات مخاطبان را دسته بندي كنيم و پيامي خاص را براي گروهي خاص نمايش دهيم؟

تحول سنت هاي گذشته همواره به نيروي عظيمي نياز داشته است كه صنعت تبليغات از اين سختي مستثني نبوده است.

تبليغات در تلويزيون ديگر تبليغاتي ارزان محسوب نمي شود.

تبليغات در تلويزيون به عنوان بي اثر ترين ابزار بازاريابي محسوب مي شود.

حال اين سوال پيش مي آيد كه چرا با وجود پر هزينه بودن و تأثير گذاري كم تبليغات در تلويزيون باز هم بسياري از شركت ها و كارخانه ها از تلويزيون براي تبليغات محصولات خود استفاده مي كنند:

شايد دليل اصلي اين مشكل از آنجا ناشي شود كه تلويزيون به عنوان اولين ابزار تبليغاتي مطرح شده است و تبليغات در تلويزيون به عنوان يك اصل تبديل شده است. بنابراين براي سنت شكني در اين موضوع بايد تلاش هاي بسياري صورت بگيرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني/

درب شيشه اي چيست؟ا يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. تيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تفاوت بازاريابي نوين با بازاريابي سنتي

هزينه

يكي از بارزترين تفاوت هاي بازاريابي سنتي و نوين شيوه قيمت گذاري مي باشد. تبليغات در روزنامه، بيلبورد، تلويزيون هزينه هاي ثابتي را دارا مي باشند. اما در تبليغات نوين هزينه تبليغات ايميلي و شبكه هاي اجتماعي با هزينه بسيار كم صورت ميگيرد.

فوريت

در بازاريابي سنتي نياز به زمان براي تنظيم تبليغات و بررسي و تاييد تبليغات و سپس عرضه به مخاطبان وجود دارد. در حاليكه شما در بازاريابي نوين نياز به زمان براي تهيه محتواي تبليغاتي داريد اما با يك كليك به سرعت تبليغات شما منتشر خواهد شد.

آناليز مشتريان

شما در بازاريابي اينترنتي براحتي مي توانيد از مشتريان خود بازخورد بگيريد و رفتار بعدي آنها را تحليل كنيد اما در بازاريابي سنتي حصول چنين امكاني بسختي امكانپذير خواهد بود.

بازاريابي آنلاين چيست و چه مزايايي دارد؟

در دنياي اينترنت هم مانند دنياي واقعي براي فروش محصولات و ارائه خدمات به استفاده از اصول بازاريابي نياز داريد. زيرا رقابت در فضاي مجازي هم بسيار زياد شده و براي هر شغلي با هر نوع مخاطب صدها سايت مختلف وجود دارد كه هر كدام سعي مي كنند محصول يا خدمات خود را بفروشند و طبيعتا در اين ميان سايت هايي برنده هستند كه به خوبي رفتار مشتري را بشناسند و با استفاده از اصول بازاريابي آنلاين بتوانند بيشتر و بهتر خود را در معرض ديد كاربران اينترنت قرار بدهند.براي بازاريابي آنلاين ميتوان Online Marketing يا Digital Marketing را هم در نظر گرفت كه به مجموعه اي از تكنيك هاي رايگان و غير رايگان براي معرفي كالا و خدمات به كاربران و جذب مشتريان جديد به منظور افزايش فروش گفته مي شود. بازاريابي هر روشي است كه بازارياب تلاش ميكند مخاطب و مشتري بالقوه را تبديل به مشتري بالفعل كند . تصور و روش ملموس اين نوع فرآيند را در مجموعه هاي سنتي ديده ايد مانند تماس هايي كه با شما گرفته مي شود براي معرفي محصول يا خدمتي، يا برگه تبليغاتي كه درب منزل خود دريافت مي كنيد. حال كه اين فرايند را تصور كرديد مي خواهيم آن را در بستر آنلاين توضيح دهيم . همين اتفاق وقتي بر روي بستر وب از طريق روش هاي مختص خود مي افتد و مشتري آنلاين فراخواني مي شود و اتفاقي حاصل مي شود كه اين ارتباط منجر به سود دهي و معامله مي شود، مي گوييم بازاريابي آنلاين صورت گرفته و شما موفق عمل كرديد.
بازاريابي اينترنتي مزاياي زيادي دارد كه شما با مطالعه و مقايسه آن با ديگر روش ها، وادار مي شويد وارد اين جريان شويد . امروزه كاربران آنلاين روز به روز در حال افزايش هستند و اين آمار و ارقام و همچنين نتايج مطلوبي كه در پي دارد تمايل شما را صد چندان مي كند .

بازاريابي آنلاين

مزاياي بازاريابي آنلاين :

1- تبليغات سبز :

در اين گونه تبليغات كه در فضاي آنلاين صورت مي گيرد بصورت خيلي زيادي در نوع كاغذي آن صرفه جويي ميشود ، شما تصور كنيد هزينه هاي تراكت ، بروشور ، كارت ويزيت ها ، آگهي نامه ها و .... كه امروزه هزينه زيادي را در تيراژ مطلوب خواهد داشت ، در ليست هزينه هاي تبليغات شما حذف ميشود .

2- مخاطب بدون محدوديت :

با استفاده از روش هاي بازاريابي آنلاين و اين گونه تبليغات ، مشتري شما محدود به ناحيه خاصي نيست و مجموعه شما در هر مكان و موقعيتي كه باشد مشتريان و مخاطبان آن محدود به همان دايره بومي نيست . از همه جاي دنياي پهناور كره زمين ميتوانيد بصورت باهدف مخاطب جذب كنيد .

3- قيمت بهينه و ارزان

اين نوع خدمات و تبليغات قيمت خيلي پايين تري نسبت به ديگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سيما ، رسانه هاي محيطي ، بيلبورد ها و ... هزينه هاي بسيار زيادي در بردارند كه بازاريابي و تبليغاات اينترنتي فرصت خوبي مخصوصا براي استارتاپ ها مي باشد .

4- تبليغاتي قابل ويرايش:

براي كسب و كارشما تا به حال پيش آمده است كه در تبليغات دچار اشتباه شده ايد يا دچار تغييرات اجباري . به طور مثال زماني كه خط تلفن شما و يا آدرس تغيير ميكند و يا اطلاع رساني جديدي داريد در تبليغات آنلاين نيازي نيست هزينه هاي برشور و كاتالوگ را مجدد متحمل شويد اين قابليت ويرايش براي شما بدون هزينه قابل اجراست .

انواع روش هاي تبليغات آنلاين :

اما اين فقط اطلاعات و دانستني هاي كلي است شما كليتي را ميدانيد اما بايد از روش ها و جزييات آن آگاه باشيد و بدانيد تا بتوانيد در اين حوزه موفق عمل كنيد . همانطور كه در مقالات قبل مثال زديم مانند اين است كه شما بدانيد ورزش بدنسازي براي شما قدرت بدني را به همراه دارد اما از روش هاي اصولي آن مطلع نباشيد و بصورت غير حرفه ايي وارد اين رشته شويد قطعا به نتايج مطلوب نخواهيد رسيد . در زير قسمتي از روش هاي تبليغات اينترنتي را با هم مرور ميكنيم :

  • وب سايت ها و وبلاگ ها
  • موتورهاي جستجو
  • انجمن هاي اينترنتي
  • سيستم هاي ايميلي
  • شبكه هاي اجتماعي
  • اپ هاي موبايل

در حقيقت اولين ابزار براي شروع كار در دنياي اينترنت داشتن يك پايگاه اينترنتي است يعني درگاهي كه شما را به مخاطب متصل مي كند . حال كه اين درگاه با اصول استاندارد توسط متخصصان ساخته شد بايد براي موتورهاي جستجو بهينه شود، بايد جذب مخاطب شروع بشود از هرجا كه مخاطب در آن وجود دارد مانند انجمن هاي اينترنتي ، سيستم ايميلي ، شبكه هاي اجتماعي و آپ هاي موبايل. ابزارهاي بازاريابي آنلاين Online Marketing بسيار زياد هستند و افراد براي اينكه بتوانند با همه ابزارها كار كنند نياز به تخصص بالايي دارند. بعضي از ابزارهاي بازاريابي آنلاين مانند شبكه هاي اجتماعي هم قابليت استفاده رايگان دارند كه ميتوان با استفاده از آن به ميليونها كاربر دسترسي داشت و هم ميتوان با اختصاص بودجه, كمپين هاي تبليغاتي مناسب در آنها راه اندازي كرد و از اين طريق مشتريان جديدتري جلب كرد.

يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد در كمپين هاي بازاريابي آنلاين به آن توجه كنيد نرخ بازگشت سرمايه يا ROI است به اين معني كه در مقابل بودجه اي كه براي هر كانال تبليغاتي اختصاص ميدهيد چقدر سود بدست آورده ايد و چه ميزان از سرمايه شما برگشت داده شده است.با دقت به اين مقدار ميتوانيد مشخص كنيد كه آيا استفاده از آن كانال تبليغاتي براي مثال ادوردز adwords براي شما كارآيي دارد يا خير.

در بازاريابي اينترنتي هيچ گاه نبايد با چشم بسته حركت كرد و بايد براي تمامي فعاليت ها گزارش هاي قابل سنجش داشته باشيد و بر طبق آن گزارش ها در مورد استفاده از ابزارهاي موجود در فضاي اينترنت تصميم بگيريد.
در نظر داشته باشيد شايد اين ها قسمتي از اين ابزار ها و روش ها باشد و هركدام داستان مفصل خود را دارد كه در مقالات آينده به بررسي هر يك ميپردازيم.

ابعاد بازاريابي را در كسب و كار خود قرار دهيد

ما در اصول فروش چند نوع بازاريابي داريم و گاهي در تئوري ها همه مديران و رهبر هاي كسب و كار مدعي دانش در اين زمينه هستند اما در واقعيت ميبينيم خودشان فروش خيلي ايده عالي ندارند. هميشه در هر زمينه و رشته ايي داشتن اطلاعات عملي كفايت نميكند و بايد به عنوان مكمل اطلاعات علمي را قراردهيد و به آن عمل كنيد.
كسب و كارتان چه در فضاي مجازي و چه فضاي واقعي قرار داشته باشد شما بايد اصول علمي را درآن رعايت كنيد.
در اين مقاله ميخواهيم اصول ابعاد مديريت بازاررا براي شما عنوان كنيم. اين اصول بازاريابي درهمه دنيا قابل بررسي و مورد تاييد ميباشد .و واقعا نگاه عميق و تفكر به آن و تغيير روش در نوع فروش به شما كمك زيادي خواهد كرد تا بتوانيد به سطح تعالي در هدف خود برسيد.

1- بازار گرايي

بازار گرايي در اين مقاله كاملا به مفهوم نوع نگرش شماست . يعني در درجه اول ذهن خود را از هر نوع مسائل حاشيه ايي و غير قابل اجرا خالي كنيد . اعتقاد داشته باشيد كه گرايش به بازار ، مشتري را صدچندان ميكند. گرايش به بازار و نياز مشتريان اولين ويژگي بازاريابي جديد است. مديريت درست و اصولي فرآيندي است كه سازمان را با شرايط روز همگام كند و اين زماني امكان پذير است كه كاركنان و مديران گرايش به بازار را به عنوان يك فرهنگ و بينش بپذيرند و دنبال كنند.

2- بازار شناسي

شما وقتي مسافرت ميرويد مايل هستيد يك شناخت كلي نسبت به محيط جديد داشته باشيد تا سردرگم نشويد . شناخت” لازمه ي هر حركت عاقلانه و هر تصميم اصولي است. شناخت بازار اتفاق و فرآيندي هدفمند است است براي جمع آوري ، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه ي اجزاي تشكيل دهنده ي نظام بازار و همه عواملي كه بر نظام بازار تاثير مي گذارند.

3- بازاريابي

بين سطح نياز و عرضه تقاضا خلائئ بزرگ وجود دارد كه فرآيند بازاريابي اتصال دهنده اين سطح است . بازاريابي يعني جستجو براي يافتن مناسبترين بازار براي فروش محصول و خدمت .بازاريابي يعني بخش بندي يا تقسيم بازارها و تعيين محصولات شركت براي مناسب ترين بازارها.

4- بازار سازي

گاهي وقت ها شايد وسيله ايي را خريده ايد اما بعدا فكر كرديد كه بدون آن هم ميتوانيد امور زندگي خود را بگذرانيد . اين همان بازارسازي است يعني احساس نياز را در مشتري بوجود آوردن مانند دستگاه چايي ساز . قبلا با كتري و قوري اين اتفاق مي افتاد اما با كمبود وقت و بهينه سازي زمان تجار و صاحبان كسب و كار تصميم گرفتند كالايي جديد با نياز جديد در سبد كالاي مردم درست كنند . بازارسازي يعني نفوذ در بازار و معرفي و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات جديد ابا استفاده از عوامل قابل كنترل بازاريابي:محصول، قيمت، توزيع وترفيع فروش

5- بازار گردي

بازارگردي وظيفه اي است كه بازار ياب را وادار مي سازد تا بيش از ديگران با تحولات و تغييرات بازارها شنا گردد . بازارياب براي فروش موفق بايد خود را بروزرساني كند .شركت كردن در نمايشگاهها، بازديد از بازار هاي گوناگون و بودن در محيط بازار، ديد مديران را بازتر مي سازد. به عبارتي، مهمترين نقش بازار گردي تقويت و گاهي تغيير “ديد” است.

6- بازار سنجي

يعني تحليل موقعيت بازار با توجه به انچه بوديم و داشتيم، انچه هستيم و داريم و انچه بايد داشته باشيم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها داراي منحني عمر خاصي هستند كه اين منحني شامل مراحل معرفي ، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است و هر مرحله شرايط ويژه اي دارد كه بازار ياب بايد براساس اين ويژگي ها واكنش هاي مناسبي نشان دهد.

7- بازار داري

هميشه حفظ مشتريان فعلي ارزشمند تر از تبليغات زياد براي جذب مشتريان جديد است هم به لحاظ اقتصادي و بهينه كردن هزينه هاي تبليغاتي هم به لحاظ مشتري مداري .يعني حفظ مشتريان كنوني و تشويق و ترغيب آنان به خريد بيشتر و تداوم خريد از طريق ايجاد “رضايت” در انان.

8- بازار گرمي

براي بازار داري لازم است بازار گرمي را از دست ندهيم. بازارگرمي يعني تبليغات و تشويقات به موقع جهت اگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغيب مشتريان براي ارتباط بيشتر با سازمان و خريد از ان و مقابله با حركات رقيب. يكي از مهمترين ابزار هاي بازار گرمي استفاده از خلاقيت ها، نواوري ها و ابتكارات است.

9- بازار گرداني

يعني مديريت بازار كه شامل برنامه ريزي، اجرا و كنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاريابي است. بازار گرداني شامل تنظيم و تنظيم استراتژي ها و برنامه ها، سازماندهي و اجراي همه ي امور مربوط به شناساندن و معرفي محصولات شركت به بازار ها، نظارت بر فعاليت ها براي دستيابي به اهداف سازمان و ايجاد رضايت براي مشتريان و جامعه است.

ليست بهترين سايت براي مطالعه بيشتر در زمينه طراحي سايت و سئو

  1. http://seowebdesigning.blogtez.com/
  2. http://webdesigning.niloblog.com
  3. http://seokav1.avablog.ir
  4. http://webonline.monoblog.ir/
  5. http://web-designing.bigsite.ir/
  6. http://web-designing1.monoblog.ir/
  7. webdesigner-seo.blogsky.com
  8. www.seowebkar.LoxBlog.Com
  9. https://webkav.persianblog.ir/
  10. http://webdesigner.sitearia.ir/
  11. https://5deb44f310dae.site123.me/
  12. http://webdesigner55.rozblog.com/
  13. http://webdar.chatblog.ir/
  14. http://seokav.chatblog.ir/

در عصر امروز ديگر رسانه هاي قديمي بازاريابي كارآمد نيستند و بايد از شيوه جديدي براي تبليغات استفاده كرد.

در سال ۱۹۶۰تبليغات تلويزيوني بسيار پررونق بود و به دليل استقبال خوب مردم تبليغات در اين فضا مورد توجه بسياري قرار مي گرفت.

  • محوريت اكثر تبليغات بر نيازهاي عمومي و روزمره افراد تكيه داشت.
  • در آن زمان به دليل هزينه پايين تبليغات تلويزيوني و همچنين محدود بودن روش هاي تبليغاتي، تبليغات شما در تلويزيون به سرعت مورد توجه همگان قرار ميگرفت.
  • تنوع در رسانه هاي اجتماعي بسيار كم بود و ابزارهايي مانند اينترنت، موبايل و يا موتورهاي جستجو وجود نداشتند.
  • تنوع در شبكه هاي تلويزيوني وجود نداشت و هنگامي كه تلويزيون برنامه اي را نشان ميداد نمي توانستيد آن شبكه را عوض كنيد و شبكه اي ديگر را نگاه كنيد.
  • محوريت تبليغات بر روي تكرار متمركز شده بود و با استفاده از تكرار چند صدباره تبليغات محصولات و خدمات اين تبليغات در بين افراد جامعه جاي خود را باز ميكرد.
  • تبليغات بر روي تاثير گذاري بر تفكر افراد متمركز بود و سعي در ايجاد جهت دهي افكار عمومي درجهت انتخاب محصولات خود بودند.
  • تبليغات به صورت دهان به دهان ناديده گرفته مي شد و اينكه هر مشتري تبليغ كننده اي براي اعضاي خانواده و دوستان خود باشد توجهي نمي شد.
  • در آن زمان مارك تجاري به صورت عمومي و بدون در نظر گرفتن گروه بندي افراد جامعه و تمركز تبليغات بر روي اين خوشه ها تبليغات مي كردند.

اما در جامعه امروز مي توان به صورت دقيق تر و بهينه تري به تبليغات پرداخت و با شناسايي مخاطبان هدف هم به كاهش هزينه هاي تبليغات پرداخت و هم اينكه به تعداد حداكثري از مشتريان محصولاتمان برسيم:

عصر تبليغات

تمام قوانين و اصولي كه در تبليغات محصولات در دهه ۱۹۶۰ بكار گرفته مي شدند، امروز دچار تحولاتي شده اند:

  • رسانه امروزي ديگر تلويزيون نيست
  • افراد قدرت خريد بالاتري دارند
  • افزايش امكان انتخاب و مقايسه با استفاده از اينترنت
  • افزايش سرعت اطلاع رساني به وسيله شبكه هاي اجتماعي و با بهره گرفتن از قابليت هاي اينترنت
  • انعطاف پذيري در تبليغات با استفاده از اينترنت و شبكه هاي اجتماعي
  • به خدمت گرفتن رسانه هاي ديجيتال در جهت همسويي با علم بازاريابي

در انتها مي توان نتيجه گرفت كه با بروز ابزارهاي مختلف بازاريابي در اين زمينه و افول قدرت تلويزيون اگر شركت ها تنها تبليغات خود را بر روي تلويزيون متمركز كنند به دليل مورد توجه قرار نگرفتن تبليغات براي كثيري از افراد جامعه سرمايه خود را به هدر خواهند داد.

مسئله گذار از دنياي ديجيتالي به دنياي بازاريابي نوين با بررسي مشكلات انسان ها و تغيير شيوه زندگي و نگرش انسان ها مي توان به شيوه بهتري براي تبليغات پرداخت.

بازاريابي دهه ۱۹۵۰

سوالي كه بازاريابان سنتي در اين دهه مطح كردند اين است كه چرا بايد براي تبليغات ۱۲۰ كلمه را در ۶۰ ثانيه بگنجانيم در حاليكه كه مي توان در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ كلمه با رونوشت هاي زياد تبليغ كنند؟ و در مرحله گذار به دنياي ديجيتالي اين موضوع را مطرح كردند كه چرا بايد براي تبليغات مخاطبان را دسته بندي كنيم و پيامي خاص را براي گروهي خاص نمايش دهيم؟

تحول سنت هاي گذشته همواره به نيروي عظيمي نياز داشته است كه صنعت تبليغات از اين سختي مستثني نبوده است.

تبليغات در تلويزيون ديگر تبليغاتي ارزان محسوب نمي شود.

تبليغات در تلويزيون به عنوان بي اثر ترين ابزار بازاريابي محسوب مي شود.

حال اين سوال پيش مي آيد كه چرا با وجود پر هزينه بودن و تأثير گذاري كم تبليغات در تلويزيون باز هم بسياري از شركت ها و كارخانه ها از تلويزيون براي تبليغات محصولات خود استفاده مي كنند:

شايد دليل اصلي اين مشكل از آنجا ناشي شود كه تلويزيون به عنوان اولين ابزار تبليغاتي مطرح شده است و تبليغات در تلويزيون به عنوان يك اصل تبديل شده است. بنابراين براي سنت شكني در اين موضوع بايد تلاش هاي بسياري صورت بگيرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني/

درب شيشه اي چيست؟ا يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. تيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.

تبليغات ميان متني

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تفاوت بازاريابي نوين با بازاريابي سنتي

هزينه

يكي از بارزترين تفاوت هاي بازاريابي سنتي و نوين شيوه قيمت گذاري مي باشد. تبليغات در روزنامه، بيلبورد، تلويزيون هزينه هاي ثابتي را دارا مي باشند. اما در تبليغات نوين هزينه تبليغات ايميلي و شبكه هاي اجتماعي با هزينه بسيار كم صورت ميگيرد.

فوريت

در بازاريابي سنتي نياز به زمان براي تنظيم تبليغات و بررسي و تاييد تبليغات و سپس عرضه به مخاطبان وجود دارد. در حاليكه شما در بازاريابي نوين نياز به زمان براي تهيه محتواي تبليغاتي داريد اما با يك كليك به سرعت تبليغات شما منتشر خواهد شد.

آناليز مشتريان

شما در بازاريابي اينترنتي براحتي مي توانيد از مشتريان خود بازخورد بگيريد و رفتار بعدي آنها را تحليل كنيد اما در بازاريابي سنتي حصول چنين امكاني بسختي امكانپذير خواهد بود.

بازاريابي آنلاين چيست و چه مزايايي دارد؟

در دنياي اينترنت هم مانند دنياي واقعي براي فروش محصولات و ارائه خدمات به استفاده از اصول بازاريابي نياز داريد. زيرا رقابت در فضاي مجازي هم بسيار زياد شده و براي هر شغلي با هر نوع مخاطب صدها سايت مختلف وجود دارد كه هر كدام سعي مي كنند محصول يا خدمات خود را بفروشند و طبيعتا در اين ميان سايت هايي برنده هستند كه به خوبي رفتار مشتري را بشناسند و با استفاده از اصول بازاريابي آنلاين بتوانند بيشتر و بهتر خود را در معرض ديد كاربران اينترنت قرار بدهند.براي بازاريابي آنلاين ميتوان Online Marketing يا Digital Marketing را هم در نظر گرفت كه به مجموعه اي از تكنيك هاي رايگان و غير رايگان براي معرفي كالا و خدمات به كاربران و جذب مشتريان جديد به منظور افزايش فروش گفته مي شود. بازاريابي هر روشي است كه بازارياب تلاش ميكند مخاطب و مشتري بالقوه را تبديل به مشتري بالفعل كند . تصور و روش ملموس اين نوع فرآيند را در مجموعه هاي سنتي ديده ايد مانند تماس هايي كه با شما گرفته مي شود براي معرفي محصول يا خدمتي، يا برگه تبليغاتي كه درب منزل خود دريافت مي كنيد. حال كه اين فرايند را تصور كرديد مي خواهيم آن را در بستر آنلاين توضيح دهيم . همين اتفاق وقتي بر روي بستر وب از طريق روش هاي مختص خود مي افتد و مشتري آنلاين فراخواني مي شود و اتفاقي حاصل مي شود كه اين ارتباط منجر به سود دهي و معامله مي شود، مي گوييم بازاريابي آنلاين صورت گرفته و شما موفق عمل كرديد.
بازاريابي اينترنتي مزاياي زيادي دارد كه شما با مطالعه و مقايسه آن با ديگر روش ها، وادار مي شويد وارد اين جريان شويد . امروزه كاربران آنلاين روز به روز در حال افزايش هستند و اين آمار و ارقام و همچنين نتايج مطلوبي كه در پي دارد تمايل شما را صد چندان مي كند .

بازاريابي آنلاين

مزاياي بازاريابي آنلاين :

1- تبليغات سبز :

در اين گونه تبليغات كه در فضاي آنلاين صورت مي گيرد بصورت خيلي زيادي در نوع كاغذي آن صرفه جويي ميشود ، شما تصور كنيد هزينه هاي تراكت ، بروشور ، كارت ويزيت ها ، آگهي نامه ها و .... كه امروزه هزينه زيادي را در تيراژ مطلوب خواهد داشت ، در ليست هزينه هاي تبليغات شما حذف ميشود .

2- مخاطب بدون محدوديت :

با استفاده از روش هاي بازاريابي آنلاين و اين گونه تبليغات ، مشتري شما محدود به ناحيه خاصي نيست و مجموعه شما در هر مكان و موقعيتي كه باشد مشتريان و مخاطبان آن محدود به همان دايره بومي نيست . از همه جاي دنياي پهناور كره زمين ميتوانيد بصورت باهدف مخاطب جذب كنيد .

3- قيمت بهينه و ارزان

اين نوع خدمات و تبليغات قيمت خيلي پايين تري نسبت به ديگر رسانه ها دارند مثلا رسانه صدا و سيما ، رسانه هاي محيطي ، بيلبورد ها و ... هزينه هاي بسيار زيادي در بردارند كه بازاريابي و تبليغاات اينترنتي فرصت خوبي مخصوصا براي استارتاپ ها مي باشد .

4- تبليغاتي قابل ويرايش:

براي كسب و كارشما تا به حال پيش آمده است كه در تبليغات دچار اشتباه شده ايد يا دچار تغييرات اجباري . به طور مثال زماني كه خط تلفن شما و يا آدرس تغيير ميكند و يا اطلاع رساني جديدي داريد در تبليغات آنلاين نيازي نيست هزينه هاي برشور و كاتالوگ را مجدد متحمل شويد اين قابليت ويرايش براي شما بدون هزينه قابل اجراست .

انواع روش هاي تبليغات آنلاين :

اما اين فقط اطلاعات و دانستني هاي كلي است شما كليتي را ميدانيد اما بايد از روش ها و جزييات آن آگاه باشيد و بدانيد تا بتوانيد در اين حوزه موفق عمل كنيد . همانطور كه در مقالات قبل مثال زديم مانند اين است كه شما بدانيد ورزش بدنسازي براي شما قدرت بدني را به همراه دارد اما از روش هاي اصولي آن مطلع نباشيد و بصورت غير حرفه ايي وارد اين رشته شويد قطعا به نتايج مطلوب نخواهيد رسيد . در زير قسمتي از روش هاي تبليغات اينترنتي را با هم مرور ميكنيم :

  • وب سايت ها و وبلاگ ها
  • موتورهاي جستجو
  • انجمن هاي اينترنتي
  • سيستم هاي ايميلي
  • شبكه هاي اجتماعي
  • اپ هاي موبايل

در حقيقت اولين ابزار براي شروع كار در دنياي اينترنت داشتن يك پايگاه اينترنتي است يعني درگاهي كه شما را به مخاطب متصل مي كند . حال كه اين درگاه با اصول استاندارد توسط متخصصان ساخته شد بايد براي موتورهاي جستجو بهينه شود، بايد جذب مخاطب شروع بشود از هرجا كه مخاطب در آن وجود دارد مانند انجمن هاي اينترنتي ، سيستم ايميلي ، شبكه هاي اجتماعي و آپ هاي موبايل. ابزارهاي بازاريابي آنلاين Online Marketing بسيار زياد هستند و افراد براي اينكه بتوانند با همه ابزارها كار كنند نياز به تخصص بالايي دارند. بعضي از ابزارهاي بازاريابي آنلاين مانند شبكه هاي اجتماعي هم قابليت استفاده رايگان دارند كه ميتوان با استفاده از آن به ميليونها كاربر دسترسي داشت و هم ميتوان با اختصاص بودجه, كمپين هاي تبليغاتي مناسب در آنها راه اندازي كرد و از اين طريق مشتريان جديدتري جلب كرد.

يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد در كمپين هاي بازاريابي آنلاين به آن توجه كنيد نرخ بازگشت سرمايه يا ROI است به اين معني كه در مقابل بودجه اي كه براي هر كانال تبليغاتي اختصاص ميدهيد چقدر سود بدست آورده ايد و چه ميزان از سرمايه شما برگشت داده شده است.با دقت به اين مقدار ميتوانيد مشخص كنيد كه آيا استفاده از آن كانال تبليغاتي براي مثال ادوردز adwords براي شما كارآيي دارد يا خير.

در بازاريابي اينترنتي هيچ گاه نبايد با چشم بسته حركت كرد و بايد براي تمامي فعاليت ها گزارش هاي قابل سنجش داشته باشيد و بر طبق آن گزارش ها در مورد استفاده از ابزارهاي موجود در فضاي اينترنت تصميم بگيريد.
در نظر داشته باشيد شايد اين ها قسمتي از اين ابزار ها و روش ها باشد و هركدام داستان مفصل خود را دارد كه در مقالات آينده به بررسي هر يك ميپردازيم.

ابعاد بازاريابي را در كسب و كار خود قرار دهيد

ما در اصول فروش چند نوع بازاريابي داريم و گاهي در تئوري ها همه مديران و رهبر هاي كسب و كار مدعي دانش در اين زمينه هستند اما در واقعيت ميبينيم خودشان فروش خيلي ايده عالي ندارند. هميشه در هر زمينه و رشته ايي داشتن اطلاعات عملي كفايت نميكند و بايد به عنوان مكمل اطلاعات علمي را قراردهيد و به آن عمل كنيد.
كسب و كارتان چه در فضاي مجازي و چه فضاي واقعي قرار داشته باشد شما بايد اصول علمي را درآن رعايت كنيد.
در اين مقاله ميخواهيم اصول ابعاد مديريت بازاررا براي شما عنوان كنيم. اين اصول بازاريابي درهمه دنيا قابل بررسي و مورد تاييد ميباشد .و واقعا نگاه عميق و تفكر به آن و تغيير روش در نوع فروش به شما كمك زيادي خواهد كرد تا بتوانيد به سطح تعالي در هدف خود برسيد.

1- بازار گرايي

بازار گرايي در اين مقاله كاملا به مفهوم نوع نگرش شماست . يعني در درجه اول ذهن خود را از هر نوع مسائل حاشيه ايي و غير قابل اجرا خالي كنيد . اعتقاد داشته باشيد كه گرايش به بازار ، مشتري را صدچندان ميكند. گرايش به بازار و نياز مشتريان اولين ويژگي بازاريابي جديد است. مديريت درست و اصولي فرآيندي است كه سازمان را با شرايط روز همگام كند و اين زماني امكان پذير است كه كاركنان و مديران گرايش به بازار را به عنوان يك فرهنگ و بينش بپذيرند و دنبال كنند.

2- بازار شناسي

شما وقتي مسافرت ميرويد مايل هستيد يك شناخت كلي نسبت به محيط جديد داشته باشيد تا سردرگم نشويد . شناخت” لازمه ي هر حركت عاقلانه و هر تصميم اصولي است. شناخت بازار اتفاق و فرآيندي هدفمند است است براي جمع آوري ، ضبط و ثبت اطلاعات مربوط به همه ي اجزاي تشكيل دهنده ي نظام بازار و همه عواملي كه بر نظام بازار تاثير مي گذارند.

3- بازاريابي

بين سطح نياز و عرضه تقاضا خلائئ بزرگ وجود دارد كه فرآيند بازاريابي اتصال دهنده اين سطح است . بازاريابي يعني جستجو براي يافتن مناسبترين بازار براي فروش محصول و خدمت .بازاريابي يعني بخش بندي يا تقسيم بازارها و تعيين محصولات شركت براي مناسب ترين بازارها.

4- بازار سازي

گاهي وقت ها شايد وسيله ايي را خريده ايد اما بعدا فكر كرديد كه بدون آن هم ميتوانيد امور زندگي خود را بگذرانيد . اين همان بازارسازي است يعني احساس نياز را در مشتري بوجود آوردن مانند دستگاه چايي ساز . قبلا با كتري و قوري اين اتفاق مي افتاد اما با كمبود وقت و بهينه سازي زمان تجار و صاحبان كسب و كار تصميم گرفتند كالايي جديد با نياز جديد در سبد كالاي مردم درست كنند . بازارسازي يعني نفوذ در بازار و معرفي و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات جديد ابا استفاده از عوامل قابل كنترل بازاريابي:محصول، قيمت، توزيع وترفيع فروش

5- بازار گردي

بازارگردي وظيفه اي است كه بازار ياب را وادار مي سازد تا بيش از ديگران با تحولات و تغييرات بازارها شنا گردد . بازارياب براي فروش موفق بايد خود را بروزرساني كند .شركت كردن در نمايشگاهها، بازديد از بازار هاي گوناگون و بودن در محيط بازار، ديد مديران را بازتر مي سازد. به عبارتي، مهمترين نقش بازار گردي تقويت و گاهي تغيير “ديد” است.

6- بازار سنجي

يعني تحليل موقعيت بازار با توجه به انچه بوديم و داشتيم، انچه هستيم و داريم و انچه بايد داشته باشيم. همه محصولات و خدمات و سازمان ها داراي منحني عمر خاصي هستند كه اين منحني شامل مراحل معرفي ، رشد، بلوغ و اشباع، و افول است و هر مرحله شرايط ويژه اي دارد كه بازار ياب بايد براساس اين ويژگي ها واكنش هاي مناسبي نشان دهد.

7- بازار داري

هميشه حفظ مشتريان فعلي ارزشمند تر از تبليغات زياد براي جذب مشتريان جديد است هم به لحاظ اقتصادي و بهينه كردن هزينه هاي تبليغاتي هم به لحاظ مشتري مداري .يعني حفظ مشتريان كنوني و تشويق و ترغيب آنان به خريد بيشتر و تداوم خريد از طريق ايجاد “رضايت” در انان.

8- بازار گرمي

براي بازار داري لازم است بازار گرمي را از دست ندهيم. بازارگرمي يعني تبليغات و تشويقات به موقع جهت اگاه ساختن، متقاعد ساختن و ترغيب مشتريان براي ارتباط بيشتر با سازمان و خريد از ان و مقابله با حركات رقيب. يكي از مهمترين ابزار هاي بازار گرمي استفاده از خلاقيت ها، نواوري ها و ابتكارات است.

9- بازار گرداني

يعني مديريت بازار كه شامل برنامه ريزي، اجرا و كنترل امور گوناگون بازار و ابعاد مختلف بازاريابي است. بازار گرداني شامل تنظيم و تنظيم استراتژي ها و برنامه ها، سازماندهي و اجراي همه ي امور مربوط به شناساندن و معرفي محصولات شركت به بازار ها، نظارت بر فعاليت ها براي دستيابي به اهداف سازمان و ايجاد رضايت براي مشتريان و جامعه است.

ليست بهترين سايت براي مطالعه بيشتر در زمينه طراحي سايت و سئو

  1. http://seowebdesigning.blogtez.com/
  2. http://webdesigning.niloblog.com
  3. http://seokav1.avablog.ir
  4. http://webonline.monoblog.ir/
  5. http://web-designing.bigsite.ir/
  6. http://web-designing1.monoblog.ir/
  7. webdesigner-seo.blogsky.com
  8. www.seowebkar.LoxBlog.Com
  9. https://webkav.persianblog.ir/
  10. http://webdesigner.sitearia.ir/
  11. https://5deb44f310dae.site123.me/
  12. http://webdesigner55.rozblog.com/
  13. http://webdar.chatblog.ir/
  14. http://seokav.chatblog.ir/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 109
  • بازدید کلی : 6782
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی